Selasa, 30 Jun 2009

yihuu.. al-Islam Julai..;-)

Lambat pulak dapatkan al-Islam bulan ni..hu..sebabnya Unikeb kat UKM takda barang dah. ‘bukak dik..tapi takde barang jual lah’.. o..yelah bang, faham la saye..beli kat R&R aritu
menarik! diantara yang best


  • cite pasal air zam-zam.. pada tahun 1971 ada doctor dari mesir cakap air zam-zam tak sesuai untuk diminum sebab Kaabah terletak di kawasan lembah bawah paras air laut. dan kununnya air zam-zam itu adalah tempat takungan segala kotoran. Raja Faizal marah lalu Tariq Hussain diminta mengkaji bagi menyangkal dakwaan itu. benarkah? kompem tidak benar dakwaan doctor mesir tu.. tiada kene mengena dengan air laut. banyak sangat keistimewaan air zam-zam ni.. bace lah =)

  • cite pasal kedai mamak ( mapley ). kedai mapley itu menggantung ayat-ayat suci al-Quran.. ayat kursi lah. seribu dinar lah.. tapi.. ade tabung derma hindu. takde masakan daging lembu. bila ditanya tukang tebar rrroti canai. hindu muslim? tergagap jawab hindu.. ayo.. cane ni.. benarkah mereka cuba nak mengkaburi mata kita umat Islam.. hmm hati2 lah. darah daging kita tu.

  • hangat jugak tentang pemindahan organ. ingat tak wan hafizam yang derma hati tu.. dia bernasib baik sebab takde masaalah sangat. tapi lagi sorang yang derma hati juga, Khariri namanya, doctor terpotong hempedu dia mase derma hati tu… kemudian dituduh2 nak dapat anugerah itu, anugerah ini. setakat ni takde keistmewaan untuk penderma organ mati atau hidup. sebabnya takmo orang perdagangkan organ.. jadi kalo nak derma ,seikhlas hatilah.

  • kita selalu dengar hindu, Buddha kristian masuk islam kan. kali ini ada yahudi. pendeta yahudi yang masuk islam. satu keluarga mempunyai kewarganegaraan Israel. tapi beragama islam.. memang selalu dikeji. . tapi kini mula dipercayai kerana keikhlasan dan kesungguhan mepertahankan palestin. Yusuf Khattab namanya. Google lah.

  • kes jamal abdillah dan bekas isterinya.. tuduhan zina itu keterlaluan. sebabnya.. takde nas cakap kalo nak rujuk wajib lafaz. dan setiap mahzab berlainan. tak bape faham. tapi yang saye faham, saye tak cukup ilmu nak cakap dia berzina sebab mendatangi isterinya waktu isteri dalam edah.

  • Ade ruang yang baru.. soal jawab muallaf dan jugak soal jawab Dr. Yusuf al-Qardhawi. juga tentang GIG yang hormat azan (ngah..ngah).Disebabkan nilai ekonomi yang terdapat pada babi.. menyebabkan pembiakkannya berleluasa, walaupun terbukti banyak penyakit. keje siapa ni? America tu lah.

lum sempat bace abes lagi..sebab tengah tengok cite Sushi oji. Dan membantu ibu bapaku. kalo tak bosan dok umah ni.



=( - dah lama tak masak… bakat dah kurang.huu.. takpe.. kalo kak ain ni masak tak sedap jgn takot2 nak komplen k.

8 ulasan:

M.K is Tun Mamat berkata...

sangat menarik kandungannya..

~miszirdawaty~ berkata...

sushi Oji aku??
haha~

nuruddin | Ray berkata...

I used to be one of Al-Islam loyal readers...but now I'm swithching to Majalah I...not bad though... =)

Firol berkata...

isi menarik

3p4h berkata...

Eeee geram tul.... Bl bca entri psl al islam ni nk je p bli.. Tp x bli2 lg.. haish... Kan bgus kalo anda wat rumusan utk satu2 tajuk? Heee.... =)

asilahmuhajer berkata...

sokong 3p4h. bukan tak sokong majalah. cuma bile citer yg bagus, tak salah kalau disebarkan.

ainShahajar berkata...

Tun mamat - menarik2.. hehe..

mizsirdawat- yelah sayang.. sushi oji u lah syg.. hehehe

nuruddin ray - ha.. majalah I? oo.. nti kita tgk k

firol - =)betol2

3p4h - rumusan ye.. hmm.. betol tu.. nti lapang2 kita wat.. insyaallah

asilahmuhajer - insyaallah kak.. len kali ain sebar2 tau.. tengkiu =)

3p4h berkata...

Heee.... TQvm... Akn menunggu dgn pnuh sbr =)