Rabu, 24 Jun 2009

beberapa org kampung mak

mak baru telefon tadi..pada mulanya semuanya berkisar tentang aku nak balik bila...ade orang ke tak nanti kalo balik lambat.. duit cukup tak... bukak pose ape.

tiba2 mak cite mende yang wat aku sakit hati.. sebab itu telah pun menyakitkan hati mak..aku tahu mak terasa gila..

tu lah dia mak..bila selama ni kita buat baik.... tak diingat.. di katakan nak makan sorang2.. padahal.. padahal.. takde banyak pun mak dapat.. banyak yang diusaha sendiri.. usaha penuh air mata.. dengan usaha itu lah.. mak tolong dorang .. cukuplah.. jangan fitnah mak lagi kalo tak kenal mak ni macam mana... jgn tuduh mak ni macam2... kalo mak diam.. fitnah tu berjalan.. tapi kalo mak bising2 cube pertahan kan diri.... menda lain lak jadi.. takpe mak.. kumpul pahala banyak2...

kadang2 aku dah rase pelik weh.. bukan nak mengutuk orang yang tinggal di kampung.. bukan semua macam tu.. maaf lah kalo terasa... kalo jalan2 kat kampung tu..tengok makcik2, pakcik2...lepak..takde cite lain...anak orang tu..anak orang ni... aku nampak.. si @#$%^..si #$%^.. itulah ayat yg pertama sebelum meneruskan ke ayat-ayat seterusnya..aku penah cek..
(rajin lak jadik spy.. bz body gak aku ni ;p) sampai isha pun ade..hmm..uzur agaknya... tp kalo pakcik2...? sebuk cite pasal politik... ni salah... ni betol ni... cakap pasal hukum hakam.. tapi..? biarlah.. perempuan mcm aku ni.. sekadar dapat benci dalam hati je.. selemah-lemah iman....

bila dorang tnya... ain nak jadi ape.. 'jadi cikgu kot '... cakap2 belakang kedengaran selepas itu.. eh..masuk U jd cikgu je? tak lulus kot..takde keje la tu... eish..aku ingat takmo bawak balik suami aku kat kampung.. ntah ape dorang ckp.. cian dia (entah sape2 la suami aku ni).. kalo aku kawen lambat?.. tak laku la tu.. jgn smpy ade ckp aku dah ditebuk tupai sudah.. aku cili gak nanti..eish

aku suka dok kampung..suke ikot abah masuk kebun.. dok umah papan yg besar..halaman luas...bg makan ayam...wah..seronok..tp tu lah dia.. skang aku dok taman.. tak dengar sgt.. maybe sebab sume sebuk keje kan...

alah..sume tempat same.. yg penting ubah lah diri ni

p/s : menda ni dah lama kan.. bila kene kat mak aku.. aku geraaaammmmmmmmmmm.. kalo kene kat diri sendiri.. aku tak de la segeram ni.. ini mak aku..@#$ mak.. sabar je lah mak.. ktorang ada.. abah ada.. yg penting Allah tahu yg sebenarnya =)

6 ulasan:

n a d i a berkata...

nad pon ade. syg auntie sarimah ngn paklong.
hihihihi

k.A berkata...

takpe,lagi byk la pahala mak awak dpt nanti.mulut orang kat tempat mana2 pon sama je.

Firol berkata...

SABAR SABAR DAN BANYAK BERSABAR..
TAK RUGI

ainShahajar berkata...

nad - tengkiu sayang

k.a - betol2.. tu lah

firol- kene kuatkan hati ntk bersabar ni.. =)

♥chentaMAYA™ berkata...

sama jerk ain!
kg aq p0wn cm kg k0 gak!
hee~

ainShahajar berkata...

tu lah..hmm..jg lah diri dan mulut..huhu