Isnin, 8 Jun 2009

Amah yang didera dengan kejam

(aku udah buang gambarnya..ramai kata scary..ok2..cian kome)


Mungkin dah ramai orang bace kisah amah ni kan.. (carik paper cepat)..kesian nya

sanggup tinggalkan family..semata-mata untuk cari rezeki kat sini..tapi

kadang-kadang terpikir jugak kan..kenapalah sanggup manusia memperhambakan org lain...kejam pulak tu...makin hilang pertimbangan. Dan ni menunjukkan, ramai lagi yg masih lemah dalam pengurusan EQ..(aku pun)... tak boleh gak asek nak kejar kemajuan, tapi emosi dibiarkan tak terjaga. Kesannya, lepaskan kat orang lain. walau cane pun, setiap orang kena belajar untuk uruskan emosi dia. Sokongan dari keluarga, kawan2..amat2 penting...Hati kita juga perlu disantap dengan pengisian rohani


Teringat movie Amistad...kesah apartheid di America...ish..pening2 tengok cite tu..kesian dan kejam......


Bagi yang rasa-rasa di tindas di luar sana!!.. tegak kan hak asasi anda..!!

cane ek..polis?SUHAKAM? hee~




+) penulisan agak skema..kesan asaimen yg berlambak.. =p

3 ulasan:

Mohd Ariff berkata...

ate udoh takde gambo nye.

hidup perlukan kesabaran.. hingga kekadang kesabaran yg dituntut itu melebihi apa yg kita mampu.

*teringat lagu Tangan yang Menggapai

zugha berkata...

mmg scary..tatott

aishh..dimana perginya sifat kemanusiaan manusia sekarang ni...

lbey baik jgn jd manusia kalo gitu

merosakkan nama baik manusia jek..hoho

ainShahajar berkata...

ariff - lagu ntk gaza tu...terharu2..huhu...Allah lbh tahu tahap kita..walau kdg2 kita rasa kta tak mampu

zugha- betol2...wow..sedap ko posing makan durian depan aku ek..hamboi..mentang2 aku batok