Sabtu, 27 Jun 2009

balasan kepada aku yang dungu

aku masih menggigil ni..menangis kegigilan tadi ...salah satu mende yang menjadi kelemahan aku adalah lalai..macam nenek... nenek pun tak nyanyuk macam aku ni..adoiyai..ya Allah

semalam tertinggal kunci dalam bilik...amek kunci spare dekat pejabat..namun..aku lupa nak pulangkan semalam, dan hari ini...aku tertinggal lagi...nani dah terkejut..kami try mengompel pintu..dekat satu jam..memang tak boleh..kat kolej lain boleh je..sini tertutup kuat

akhirnya..aku memanjat untuk ambil kunci dari tingkap.....bilik aku tingkat dua...

aku panjat dari beranda tepi.... pelan2 aku mengesot mengesot, melangkaui dua bilik..sebab bilik aku bilik ke tiga dari tepi beranda tu

waktu panjat..aku terkejut dengan jeritan felo..woi..wat pe tu...nani yang tengok dari bawah..terus terang je kat felo tu... sib baik nani ade..kalo tak.maybe terjatuh teruk aku dari tingkat dua tu..terkejut

ambik kunci dari dalam beg..mujur aku letak beg tepi tingkap..ade gak..!! waktu nak patah balik..aku lebih cuak..melangkau lagi dua bilik....

ya Allah..kali ni baru aku faham..ape itu erti..berserah sepenuhnya padaMu..... apa itu bantuanMu.. alhamdulillah selamat...sujud syukur..


dan sekarang..aku menunggu denda yang bakal dikenakan pada aku..atas kesalahan

  • memanjat ke tingkat dua...
  • duduk kolej lebih dari waktu sepatutnya (sepatutnya checkout semalam)
  • lambat pulang kunci spare
kepada nani.. aku mintak maaf sangat2..kerana telah menbazirkan sejam setengah

hai ain..nak marah pn tak jadi..kesian dah


aku takmo jadi james bond ke..jackie chan ke..

tak nak lagi..!!! jadi jangan dungu!!!!


6 ulasan:

nuruddin | Ray berkata...

kalau panjat tgkat dua, itu namanyer spidergurl...
hehehe..jgn marah... :p

ainShahajar berkata...

spidergurl ke..wonder girl ke..tobat tamo dah..uishh

chimera berkata...

haha, nak tergelak ada, kesian pun ada.. tapi takpe. pengajaran kan. sesekali kena jugak buat adegan stunt tu semua...

jgn buat lagi k...

ainShahajar berkata...

ngeh2.. tulah.. insyaallah tak wat lagi

melainkan kalo nak tolong org tersayang =)

3p4h berkata...

Wahhh... Ni pnglmn menarik nih!!! Sila amalkn slalu, nnt da biasa, sng, xpyh nk tkut2 lg.. Hee..

ainShahajar berkata...

3p4h - ish.. bila terdesak je wat mcm ni.. ekstrim sgt la pada aku =p