Ahad, 21 Jun 2009

Review cite : Nur Kasih

waktu aku dan kawan2 berjalan kat melaka..kami singgah di kedai makan..

tertengok cerita Nur Kasih..best...

Setiap Jumaat..jam 9 malam...di TV 3 !!


kami terpikat dengan watak aidil (fizz firuzz).. dan juga watak adam (remy ishaq)

ok macam ni...

aidil dan adam adalah dua beradik..dua2 ensem..sama pandai..si abg (aidid) alim orangnya..berkorban untuk adiknya..selalu cover kejahatan adik nya..manakala adiknya vice versa dari abgnya itu....

mak ayahnya beri layanan yang sama kepada kedua2nya..tapi itulah

' macam pokok abg, yg itu kita bagi air banyak ni..yang ini jugak kita bagi jumlah yang sama...tapi yang ini lain..dia perlu tanah kering untuk hidup'

'nabi cakap, didik anak..pukol adalah jalan terakhir..tapi abg...jadikan itu jalan pertama'

yang sulung belajar di Kahereh mesir...yang kedua..di Sydney..Adam (kedua) ade aweks..namanya kat (Sh. Sofea).. kira adam ni memang barat habes kah..tapi still sayang family..terutamanya ibunya.....manakala aidil (sulung) terpikat pada gadis kampung nya..Nur amina

Nur amina.. watak seorang wanita yang alim. bijak dan bercita-cita tinggi..namun cita-cita nya terhalang apabila keluarganya mahu kawenkan beliau dengan adam...

kenapa nur amina yang baik..mahu dijodohkan dengan adam yang hampeh pulak..kenapa bukan aidil yang baik..? ini kerana... bapaknya si adam tu...mahu nur bimbing anaknya itu..dan tak mahu adam kawen dengan Kat

aidil redhakan sahaja..(beliau berkorban lagi untuk adiknya)...

'kadang-kadang kita rasa itu yang tebaik untuk kita..itu yang kita nak..tapi sebenarnya tidak..Allah tahu yang terbaik untuk kita'

adam? mengamuk..takmo kawen ngan gadis kampung itu... namun kerena ayahnya yang sakit itu..dia relakan

adam kawen dengan Nur Amina akhirnya..........

malam pertama (ececeh)

Nur amina diperli2...tapi sebagai isteri yg baik..beliau bersabar saje...beliau menangis sepanjang malam..tiada apa yg berlaku..kerana "jgn risau..u r not my type".. adam tidur bawah.

best wooo cite nih.. cara penyampaian dia..thumbs up lah..best2..tak bosan!! menginsafkan..

anda boleh menonton di sini!!!


http://tvseries4u.blogspot.com/2009/06/kasih-1.html
http://www.viikii.net/channels/goto/nurkasih

7 ulasan:

♥chentaMAYA™ berkata...

ma0 tgk t!
hee~
ajak mak skali tgk!
ngee~

ASYIQ berkata...

Akak tgk citer ni episod pertama jer...dh miss dua siri. Mcm best jg...mcm crita Aqso dan Madinah kata kwn akak....actually akak tak tgk crita Indon...

Nnti nk view la crita ni.

ainShahajar berkata...

chentaMaya - tgk lah...best..hehe ..sib baik ade org donlodkan cite nih

ASYIQ - ain pun tak tgk sgt aqso madina tu..tp macam ni lg best je kak =) hehe

nawez berkata...

waaaaaaaaaa cambest jeeeee!! nak tengok laaaaa!!! horey horey!!

Mohd Ariff berkata...

salam.. thanks sbb share link tu.. bnyk gak citer kat blog tu ek.. nak download semua part. haha

ainShahajar berkata...

nawez - tgk cite tu... jimat duit dr tgk movie (jeles sebenanye)

mohd ariff - bnyk cite..haha..takyah risau kalo tertinggal cite2 kat tv

Tanpa Nama berkata...

cite ni mmg best...tp terlepas banyak da....
ade sesiapa tahu kat mn boleh download cerita ni?