Isnin, 22 Jun 2009

Istana Melaka anda pernah pergi?

Sempena wireless percuma dan laju yang hanya tinggal 4 hari saja untuk saya menikmatinya..nak uplod gambo banyak2..diari ku he

waktu ini saya, adik2 (nana n zila), membe2 tisya n zura..melawat tempat ini...Istana Sultan Melaka... kira dulu macam ni laa bentuk istananya.. ni dibina semula.. menempatkan semua peralatan dan pakaian diRaja melaka.. jugak negeri2 lain... cantik.. dan best tempat nih..

biar gambar bercerita ya


(maaf kualiti gamba memang tak cantik..kamera henset je..takde DSLR)..hehe


cantik kan..istana melaka!!! jom2

tingkat bawah..diantaranya...dia cerita pertarungan Hang Tuah dan Hang Jebat

singgahsana Sultan =)

ni dekat belakang..pameran baju2 tradisi dari semua negeri


adik2 meniru gaya patung..hehe..tapi lupa lah..baju ape..n9 ek =P

zila meniru gaya wanita itu..wanita tu dayang istana..yang terkejut tengok pertempurna Tuah VS Jebat

Add Imagemeniru gaya lagi.. permainan tradisi

tingkat atas..... pesen2 baju harian, pertabalan diraja

kamar diraja

tingkat atas jugak..cantik..

sesuai untuk mereka yang suka kan sejarah2 nih..tiket tak tak sampai rm5 kot...
bawak matrik kad n IC k..!!


10 ulasan:

♥chentaMAYA™ berkata...

besh nyew d0lan2!

3p4h berkata...

Dpt student price ka??? Wpun dok mlk, tp xmsk ag.. He5... Merayau negeri org lain... ha5

ainShahajar berkata...

Chentamaya - ape syg? dolan2? hehe..mmg best!!.jemput dtg melaka!!!

3p4h - dapat2..student price rm 2 rasanya.. bawak kwn2 masuk cni okeh..

asilahmuhajer berkata...

pernah pergi. tapi tahun 1998. tapi nmpk macam ada pameran yg sama.

ainShahajar berkata...

betol2..

ain selalu pergi sebab bawak kawan2...sampai dah terhapal dah kedudukannya

Ariff Putera Tun Tuah berkata...

Best2.. xtaw pun ader.. Kat area mne yek??

ainShahajar berkata...

snng je...kat sebelah pintu gerbang a'Famosa tu..bukan afamosa water world k...(ni bukan lawak)

chimera berkata...

Muzium budaya kan... dah pernah pergimasa darjah 6 dulu... umur 12 tahun.. sekrang umur 32 tahun...
pergghhhhh... dah 20 tahun dah... patung2 sumer dah besar... dulu kecik2 je. budak2 je lagi. hehehe.

Mohd Ariff berkata...

pernah smpi masa form 3 (1995).. lawatan sekolah.

ingat2 lupa je ni.. haha

ainShahajar berkata...

chimera - memang dah besar2 dah patung tuh...da lama rupanya istana nih.. welcome chimera =)

ariff- kalo igt2 lupa kene pg lagi..he!! best nye skola wat rombongan jauh2..