Rabu, 24 Jun 2009

H1N1 yg masih terkawal

H1N1.. haha..salah satu virus dari dia.. tahukah anda ada lagi virus dari dia.. iaitu H3N4.. tapi lum lagi terpindah pada manusia.. yg aku baca dari al-islam bulan lepas (rasanya).. babi mempunyai sel-sel takungan di bahagian kerongkong/lehernya.. sel2 itu mampu menyimpan virus.. dan mengubahnya ke bentuk yg tak disangka2.. bila sampai ke manusia.. baru nak wat vaksin.. dia evolusi lagi.. pegi tempat lain..evolusi lagi...pandai2 virus ni.. same as malaria la jgk..

sabar.. dugaanNya...... nak tgk kita ni macam mana.. juga nak tgk kerajaan mcm mana.. udah 12 org sakit pun. 'masih terkawal'......... erm.. takmo ckp bnyk..nti aku lak kene..hua2.. (auku weh)

aku memang selalu selsema..sape kenal aku..itu lah aku..selsema saje... runing nose evry morning.. normal tu.... tapi skang dah kurang sikit. syukur.. mkn herba haritu

eh..berbalik pada H1N1 itu tadi.. dah 4 sekolah kene tutup (jemput klik) ..

doa banyak2.. moga dijauhkan.. hatilah2.. amalkan kebersihan seperti yg telah diajar waktu kamu kecil tu.. cari topeng muka skang.. ikut style sin chan pun boleh.. lalala~

Photobucket


mungkin masih terkawal..berbanding negara2 lain...

he..masuk lab jom geng.. 'mintak' topeng

p/s; esok exam..mataku buntang lagi...

10 ulasan:

♥chentaMAYA™ berkata...

gud luck ain!

asilahmuhajer berkata...

masih terkawal la tu sbb belum ada yg mati...

fatin nazihah ashari berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
fatin nazihah ashari berkata...

shin chan tu memang maen peranan ar..huhu

ainShahajar berkata...

asilahmuhajer- adoi..tggu org mati.. jgn lah ada...jgn malaysia ni tercatat dalam senarai itu

fatin - yeah..mmg comel..haha

emma songall berkata...

ag satu,
boleh plak ade sek ngn infected tapi satu kelas jer yg cuti.
adeyhhh, mmg tak paham betul aku.
konon xnak rakyat cuak.

n a d i a berkata...

da taw negara luar tu ad pnyakit. nape nk g lg.
kbayakan yg kene.
org2 kaye..
adoii la..

ainShahajar berkata...

emma songall - betol2.. mmg pelik. dah le epidemik... boleh lak 1 kelas je.. tak paham...

nadia - tu lah.. mende2 mcm ni ssh sket nak kate.. tapi dah ade cite.. yg tak g ovesea pun kene.. jauh kan lah.. aminn

Mohd Ariff berkata...

berita tv3 ckp td istilah ni ditukar semula ke selsema babi.

**shin chan yg nakal! haha

ainShahajar berkata...

eh..tuka pulak... erm..tp mmg dari swine pun kan..he