Ahad, 10 Mei 2009

Hari ini lain sikit

pas je kemas2 barang....aku pun online.. terbace sesuatu..tak sedar lak air mata mengalir~

mak call..eh..mak abah da sampai!!! mak nak tolong angkat barang2 ni...

mak memang letih.. baru lepas keje malam..mak bersin2..selsema rupanya..tak cukup tido tu

mak tengok mata ku merah...mak tanya kenapa.... 'eh takde pape la mak'

mak senyum....letak tangan kat pipi aku..dan cakap... 'ain..ajal..pertemuan..rezeki..jodoh...itu semua rahsia Allah... tak ade yang lebih baik dari sabar'... mak senyum... 'dia bukan tak baik..tapi ade lagi yang lebih serasi dengan ain..sabar..' aku pelok mak erat2... selesa sangat..

pas angkat barang..mak ngan abah pegi asar kat masjid..aku lepak bilik kwn dan ajak put..serta tisya g makan sekali dengan mak abah..

makan kat restoran Azura..seksyen 3 bangi....sedap gak..aku makan nasik goreng thai..banyak sangat..tak terhabes lak aku..huhu tisya+mak+abah makan nasi goreng kunyit...put..mee bandung.

sebelum balik..wish kat mak..selamat hari ibu...pelok..cium abah dan mak...

lambai mak abah balik.. tata...


mak dan abah..amat memahami.. tak perlu cerita panjang2 problem kita... mereka berkorban.. setia.. sayang tiada sempadan.. itulah cinta sejati

aku tahu..takkan dapat balas jasa mereka... kalo kita nak cerita pengorbanan ibu masing2..dari kecik smpy dewasa ni.... begitu banyak kan?

dapatkah aku jadi ibu yang baik sebaik ibu aku nanti....

azam kan dalam diri...lebih kan berdoa untuk mak abah....

aku berfikir... setiap kejadian ada hikmah..kejadian ini merapatkan aku dengan family...kawan2... kerana aku perlu ditegur...dan diajar

alhamdulillah...aku dah diajar...

Buat semua IBU...selamat hari IBU.. !!..

Photobucket



2 ulasan:

joegrimjow berkata...

sygnye kat mak kan
huhu

ainShahajar berkata...

tapi..kadang2 terlupa dengan kasih syg ibu tu

jauhkan lah.. ameen