Ahad, 18 April 2010

Allah maha adil

Allah maha adil

satu perkataan yang selalu aku dengar sejak bertahun2 yang lepas oleh orang yang sama
semakin hari, semakin aku yakin, percaya dan beriman pada sifat adil Allah s.w.t

sebelum ini aku bukan saje pernah marah. tapi aku nangis jugak bila kena fitnah dan tuduh2 macam tu. dah lah kena khianat...... kena fitnah pulak tu

benda yang aku tak pernah buat. dia ada-adakan cerita.
syukur, semuanya dah terbongkar. Allah maha adil dan mengetahui..

tapi lambat dapat tahu hal yang sebenar. semua tu sebab Allah nak menguji aku.. sejauh mana kesabaran. aku bukan lah baik sangat. tapi bila boleh bersabar itu.. dah cukup baik bagi aku

kepada orang2 yang suka sangat mengadakan cerita. supaya aku dibenci. supaya engkau saje yang disanjung. cukup2 lah... gentarkah bila aku dapat tahu hal sebenar?

takot saje pada Allah

sedangkan Nabi ampunkan umat.. ini kan pula manusia hina macam aku

dah.. cukup2 lah