Selasa, 2 Mac 2010

Trilogi Laksamana Sunan

di karang oleh Ramli awang murshid. seronok membacanya kerana En. ramli pandai bermain bahasa sastera ni. maklumlah, orang lama ni pandai bunga2.. orang2 mude ni asek nak direct2 je.. tak thrill.. huh!

buku ni banyak pasal sejarah melayu dan juga indonesia. juga tentang geografi, dan semestinya meliputi keagamaan. ade silat2 dan adegan2 ganas. Bila baca anda akan terus terbayangkan kejadian tersebut. penulis pandai bermain dgn imaginasi pembaca... buku ini tak terlalu berat. santai~ ( santai pada aku laa..hehe)

mula melekat sejak buku yg pertama (bagaikan puteri) dipinjam kan oleh KB terbakar kepada aku. waktu tu aku baru je..hehe.. so memang tgh sdey. KB cakap kalo ko bace buku ni. ko akan rase, saifuddin adalah pakwe ko. betol-betol-betol

Bagaikan puteri
"Awan... kalau dapat kucapai maka saktilah hamba.

Cinta Sang Ratu
"Tatkala cinta berbisik suaranya memuji TUHAN. Pabila rindu terusik,
rasulnya jadi pilihan."


Hijab Sang Pencinta
‘Mati Itu Pasti, Hidup Insyaallah’


-= ade orang asek mengacau. kemudian mms kat aku. mms pic aku tgh makan. mujur pic aku sendiri. kalo pic lain? mau pengsan. terpaksa suruh membe menyamar jadi pakwe untuk marah dia..ekekekeke.... mintak tolong menyamar pun mintak upah.. ceit...!!

8 ulasan:

lelaki gelapmu berkata...

kecoh

upah aiskrim padle pop je

aku mintak lain kang...kah2

Hami Asraff berkata...

Salam ziarah. Saya memang meninati semua karya Ramlee Awang Murshid. But the best of the best from my collection is Trilogi 'Bagaikan Puteri'. Memang samapai sekarang tidak jemu membaca. Oh sebelum terlupa. Ada sambungan untuk ini tau! Cinta Sufi. Tak sabar nak dapatkan di pasaran. Hehe ~ :)

Fathi Adha berkata...

lama sudah tidak jejak blog ni...sampai dah tukar nama pun tak taw2 lg..hihi..

:p

ainShahajar berkata...

lelaki yg memang gelap - itu pun mahal. ko layak ais batu je!

hami - aik.. bukan suami sy dah mati ka..he.. kita tunggu cinta sufi!!

fathi adha- memang pun.. dah lama tak jejak..he..thanks =)

Firol berkata...

nak cuba baca...

~miszirdawaty~ berkata...

hoho.
sume aku de cite ram nh.
tapi, sume da besepah2 kt org.
apakh~

fatin berkata...

a'ah pas ni smbgnnya cinta sufi (sory nyampuk)

日月神教-任我行 berkata...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,性感影片,正妹,聊天室,
情色論壇