Selasa, 9 Mac 2010

masa depan yang kabur

selalu orang akan cakap macam tu.. selagi tak dapat kerja tetap

ni sume sebab kerajaan kedekut nak bagi duit kat penyelidikkan. aku tak tahu nak smbung master ke tak. selera tu ade.

tapi aku pulak.. terpikirkan adik2 yang seolah2 baru nak bernafas tu.. mak abah kate mampu nak bayar aku. tapi the problem is. aku dah tak mahu di bayar di tolong atau di hulur duit. setiap kali balik. nak hulur beratus-ratus. smpy malas nak balik rumah. kesudahannya. aku amek setengah je. itu pun ratus jugak. tapi peliknya. aku balik jugak setiap minggu..ekekeke.. bukan2.. bukan sebab duit

master skang ni dpt gaji.. bayarannya sedap la jugak. the problem is. Ura2 mengatakan bayaran untuk aku ni hanya bertahan 3,4 bulan saje

dan aku baru RA.. lum lagi daftar master. tapi kerja yang aku buat ini adalah untuk master. saje daftar lambat2. sebab research ni baru. kalo tak jadi research ni. tak ke naya aku nak cari research lain. tak ke makan masa 3,4 tahun pulak nanti? tak ke banyak nak bayar untuk yuran?

dan aku dapat dua tawaran dari kerajaan. intervio je.......... doa kan aku. aku nak usaha betol2 dlm intervio ni.. kalo dpt keje ngan gamen.. wah. kembang kempis dada ku mengucapkan syukur. ( baru kutuk gamen tadi..haha)

sekurang2 nya dapat aku tolong adik aku nana yang nak jadi Doktor.. dapat aku tolong Zila yang nak jadi peguam

aku tak penting.. tapi dorang..adik2... mereka tanggungjawab aku. maka abah kene slow down rehat.

-= TAK SUKA SUNGGUH!!.. Lelaki yang lebih pentingkan ISTERI dari MAK dia sendiri...!!


2 ulasan:

~miszirdawaty~ berkata...

ain, dpt intebiu pe?
haha.

erm, ak pOn mls berhutang.
gaji ra tuk 6bulan je.
da la sket.
ups~
xley ckp bnyk2. haha.

nuruddin | Ray berkata...

anak sulung pon nak jadik dokter jugak...camner??? :P