Selasa, 25 Ogos 2009

tak sampai hati.. kene sampaikan jugak

‘Aakak.. ain ade menda nak ckp’
Sambil menyidai kain.. kak ja berkata ‘ada pe dik?’


'Ain ngan tisya nak pindah umah jumaat ni. Tapi nanti ade orang baru nak masuk.
Dia datang jumaat ni. Esok orang baru tu datang sini tengok2 umah ni’ (aku
bercakap dalam satu nafas)'

‘pe dik? Tak faham.. pelan2’

Pas tu aku cakap pelan2.. then terus masuk bilik.. meleleh weh... Dah lama aku pendam.. terluah gak.. aku berani cakap sebab nasib baik ade kawan yang tengah cari umah.. mujur sgt2…

... memang tak sampai hati nak cakap.. akak2 kat umah ni baik2.. masakkan sedap2 (free lak tu).. tolong kemas2.. bawak gi semayang terawih. Makan sama2 kat luar....walau baru 2 bulan.. tapi aku ngan tisya rasa bersyukur sangat.. kami jumpa org baik2 belaka.. baik dirumah.mahu pun ditempat kerja… bantuan yg kami dapat.. memang banyak..kadangkala sampai segan muka ni… takkan terbalas rasanya…

Terima kasih. Apa yang lebih besar dari ucapan itu.. ?a ah, Doakan.. insyaallah…

Photobucket

Pepisahan tu peritkan.. tapi bila tiba masanya..

12 ulasan:

joegrimjow berkata...

napa nak pindah?

yg_indah berkata...

xpe nnt jumpe lg baik

chemil ila berkata...

jgn sedih2 ye..

zatti berkata...

oit.. pindah mane plak skg nie.. duk berdue je ke ngn tisha..

Fathiadha berkata...

kenapa mesti pindah?? ada dapat rumah yg lg best ke??

k.A berkata...

orang berbudi kat kita, kita berbudi kepada orang lain pula nanti. :)

zugha berkata...

sume tanye nape pindah, nape ain, katakan lah!!!~

tasneem berkata...

aahla ain...
ko nk pindah gi mane?

ainShahajar berkata...

joe, zatti, fathi, zugha, tasneem -.hehe.. nak pindah sebab dapat dududk ngan kwn2 mase kat U dulu.. pastu masing2 senang nak g keje.. Zatti, Zura.. meh duduk ngan ktorg..

yg indah, chemil ila , k.A-.. org berbudi kan.. harap terus dpt jumpa org baik2..hhuhu

Firol berkata...

perpisahan cukup perit..... harap pasni yg masuk ok jugak....Insyallah

ainShahajar berkata...

insyaallah.. ain pun harap mcm tu.. tp nak harap org lain je baik.. tak leh gak.. kita kene baik jugak..he

~miszirdawaty~ berkata...

aku sedih!!!!!