Isnin, 24 Ogos 2009

mari dalami lirik jasa bonda

Awal bulan ogos ini aku menjadi fasilitator bagi program SPIES anjuran kerajaan negeri Selangor (kerajaan negeri..hehe).. majoritinya disertai oleh adik2 yang berusia dari 13thn hingga 20 thn.. memang seronok!!.. ‘baik-baik’ belaka.. itu yg best tu

Waktu nak balik tu.. dia pasang pula lagu ni.. Jasa Bonda.. ades.. aku jadi mcm air paip time tu.. lari ke belakang.. terkenang dosa2 dgn mak abah.. teruknya.. siapa yang pernah dgr.. mesti setuju kan.. liriknya menyedarkan diri..

http://www.youtube.com/watch?v=O80X8QecrRk&feature=related

(try embed.. tp takleh..papentah)

Di saat kau lena dia berjaga
Kau bersenang dia bekerja
Untuk mu tiada terbatas
Memberi tidak minta dibalas
Ingin dibinanya untuk mu
Kehidupan yang sempurna
Punya kekuatan jiwa
Punyai maruah

Leterannya dari rasa luhur
Menegur sebelum terlanjur
Itulah yang diwarisi
Pesan ibu terpahat di hati
Beringat-ingatlah berpesan pesan
Untuk kebaikan
Marah bukan kebencian
Tapi tanda sayang

Engkau semakin dewasa
Berjiwa merdeka
Sedang dia semakin tua
Membilang usia
Di saat kau berjaya
Dia tiada berdaya
Semoga kau tak lupa
Jasa bonda

-=lum berkesempatan nak berbuka same2 ngan bonda.. mudahkan perjalanan balik kampung aku minggu ini.. amin..

3 ulasan:

M.K is Tun Mamat berkata...

wah... menarik dan sangat berisi... bagus gak spears ni..

joegrimjow berkata...

terbaik la!

ainShahajar berkata...

a ah..program ni diserati secara sukarela oleh student2.. kebanyakkan memang suke lah.. seronok dorang ckp..