Khamis, 13 Ogos 2009

Everyday.. We’re counting the numbers

Perasan kan.. setiap hari yang meninggal dunia.. 6,7,8,9 org..ramai.. cukuplah kalo puratakan sehari 6 org. kalo sebulan dan 180… banyak kan.. memang yang kena semuanya org yg berpotensi tinggi. Kanak2, pesakit diabetis, hypertension, perempuan mengandung

Hari ni Tuanku Pahang bertitah. Dengan lebih tegas lagi. Bagus tindakkan Tuanku tu. Kadang2 kita ni selalu pandang enteng. Selalu rasa diri takkan kena penyakit, cacat. Tapi kalo Allah nak tunjuk? Bukan mendoakan.. tapi itulah… ya Allah.. jauhkn lah..

Kadang2 geram pulak tgk anak2 kecik tak dipakaikan topeng muka mase tgh jalan2 ke, pegi pasar mlm ke. Mungkin kurang diingatkan tentang bahaya. (pilihan raya kan nak dekat =P)

3 juta dibelanjakan untu beli topeng dan pencuci tangan di sekolah2. Elok lah tu.. kan.. kalo nak elak HIV dia bagi kondom free kat pelacur2 dan org2 tertentu.. ni nk elak H1N1.. (topeng muka dah naik harga)

Kita diuji dengan penyakit. Mereka diuji dengan peluru dan bom. .. ini peringatan. Peringatan untuk kita. Aku tak pandai berkata banyak. Tapi kalo kita bermuhasabah sebentar. Diri akan sedar.. dan boleh jadi makin baik. Insyaallah. Rajin2 lah. (pesanan untuk diri sendiri juga)


meh.. digalakkan untuk pegi web ni
Swine Flu

8 ulasan:

asilahmuhajer berkata...

selalunya kita akan sedar bila benda tu berlaku kepada orang yg dekat dengan kita.

samala mcm kerabat Pahang tu.

yg_indah berkata...

biasa.kerajaan kita mmg mcm tu.

Mohd Ariff berkata...

Antivirus Kaspersky 2010 pun tak dapat lawan virusH1N1.

AidaN aMoy eTuc berkata...

ain...
baru ku jumpa blog mu..
sape lg nie???
rindu kamu smua..

3p4h berkata...

Smlm pergi ke Hospital Klang... Seronok btul mak bapak ni bw ank2 ke hospital dan bw ank dorg main2 kt playground tnpa memikirkn kselamatan ank mereka.

p/s: untuk ubah pemikiran dan sikap seseorang itu sgt susah, tp boleh sbnrnya (sdg bljr teori utk ubah sikap manusia)

ainShahajar berkata...

asilahmuhajer- hehe.. betol tu.. bila dah terkena.. bagos gak tu kak.. ade hikmahnya..

yg_indah - hm.. tak leh gak dibiasa2kan macam tu.. kene serius kan

mohd ariff - keh2.. memanglah tak boleh.. kan antivirus komputer tu..ish


aidan (nadia)- yey.. ain follow blog nad.. tapi ain jarang on.. huhu

epah- dari main2 baik duduk rumah.. hosp tu tempat kuman2..kadang2, kita tak boleh wat org tu macam apa yg kita nak.. kan. kene sesuaikan.. payah tu.. tp betol.. memang boleh

AidaN aMoy eTuc berkata...

huhu..
follow ler...
jgn segan2 nk comment..
tp kt alam maya nie kte pkai nama pena,...
cik aidan nyer,...
huhuhu

~PakKaramu~ berkata...

Salam ramadan al mubarak