Khamis, 13 Mei 2010

Malam Jumaat

Buat pertama kalinya malam tadi membaca surah al-kahfi. satu surah tu. banyak... terbaring2 aku cuba habis kan.. hye.. tak kukuhnya iman.

mak selalu pesan. sunat baca surah al-kahfi malam jumaat ni. tapi selalunya aku lemah bila tengok terlalu panjang. so aku tukar pada ar-rahman, al-waqiah dan yaasin bila malam jumaat

alah bisa tegal biasa... kalo dah biasa.. tak berat. setan yang hasut. kata berat.. ain2..

ini fadhilatnya

Membaca Surah al-Kahfi

Sunat membaca Surah al-Kahfi pada malam dan hari Jumaat.
Sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud,

"Sesiapa yang membaca Surah al-Kahfi pada hari Jumaat, nescaya dia akan dikurniakan cahaya di antara kedua-dua Jumaat berkenaan."
(Riwayat Al-Hakim dan Al-Baihaqi)

Sabda Rasulullah s.a.w lain yang bermaksud,
"Sesiapa yang membaca Surah al-Kahfi pada malam Jumaat, nescaya dia akan dikurniakan cahaya di antaranya dan Baitul `Atiq."
(Riwayat Al-Baihaqi)

insyaallah.. jom sama2 kita teruskan!!!!



- tak jadi pulak nak tutup blog- hehe poyo

3 ulasan:

nuruddin | Ray berkata...

xpayah la tutup blog...bole gak aku singgah bace time2 bosan wat keje...hehehe...

Bino ^^ berkata...

ko tu ray...ble ko nk tutup blog...?

ainShahajar berkata...

keh2.. ray da lama tak update blog =p

aku asek mengarot je laa..hua2