Khamis, 13 Mei 2010

Malam Jumaat

Buat pertama kalinya malam tadi membaca surah al-kahfi. satu surah tu. banyak... terbaring2 aku cuba habis kan.. hye.. tak kukuhnya iman.

mak selalu pesan. sunat baca surah al-kahfi malam jumaat ni. tapi selalunya aku lemah bila tengok terlalu panjang. so aku tukar pada ar-rahman, al-waqiah dan yaasin bila malam jumaat

alah bisa tegal biasa... kalo dah biasa.. tak berat. setan yang hasut. kata berat.. ain2..

ini fadhilatnya

Membaca Surah al-Kahfi

Sunat membaca Surah al-Kahfi pada malam dan hari Jumaat.
Sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud,

"Sesiapa yang membaca Surah al-Kahfi pada hari Jumaat, nescaya dia akan dikurniakan cahaya di antara kedua-dua Jumaat berkenaan."
(Riwayat Al-Hakim dan Al-Baihaqi)

Sabda Rasulullah s.a.w lain yang bermaksud,
"Sesiapa yang membaca Surah al-Kahfi pada malam Jumaat, nescaya dia akan dikurniakan cahaya di antaranya dan Baitul `Atiq."
(Riwayat Al-Baihaqi)

insyaallah.. jom sama2 kita teruskan!!!!



- tak jadi pulak nak tutup blog- hehe poyo

3 ulasan:

nuruddin | Ray berkata...

xpayah la tutup blog...bole gak aku singgah bace time2 bosan wat keje...hehehe...

crywolf berkata...

ko tu ray...ble ko nk tutup blog...?

ainShahajar berkata...

keh2.. ray da lama tak update blog =p

aku asek mengarot je laa..hua2