Rabu, 28 Oktober 2009

tentang jodoh ~


satu malam.. tiga gadis duduk mengelamun


dah 22 tahun aku hidup ain.. tak penah ade boypren… (kwn 1)

aku pun.. dah 21 tahun idup.. tak pernah bercinta (kwn2)

aku pun.. tak dapat2 jodoh (aku)

ko penah gak becinta.. (kwn1)


he~.. okey.. tapi seharusnya sahabat2 bersyukur sebab tak pernah bercinta.. sebab cinta ni ntah apa2.. cinta fitrah sebaiknya semasa kawen.. buang masa becinta sekarang. kalo dah betol tu jodoh.. insyaallah.. Dia mudahkan.. bukan kah cinta lepas kawen tu lebih asyik? pengalaman mengajar =)


kenapa kita takde jodoh lagi ek (rumusan)

1. dia belum bersedia.. masih tekun bekerja dan belajar.. bila dah bersedia baru Allah temukan kita

2. Allah tahu yang kita ni belum bersedia.. setakat menggedik je nak kawen.. nak kawen. hello.. byk lagi mende yg boleh dipikirkan selain kawen ok

3. jodoh kita belum lahir


jap.. sebab jodoh kita blum lahir?


ye lah.. macam rosnah mat aris tu.. beza 30 lbeykan…………….


erk…

4. takpun jodoh kita masih laki org yg lum cerai,

5. atau kita num 2,3,4..huish


hahaha.. ape2 pun.. num 4 tu tak mahu.. jauhkan lah ya Allah.. tolong lah.. kami bersungguh merayu padaMu


melongok mengalamun… memilih menolak..bila nak terima.. ?

Biar Allah buka kan hati.. doa, usaha tawakal


p/s- mak dah risau.. seolah2 umurku 32 thn..~


dan kami mengaku kami lum matang.. nak gelak? gelak lah..



6 ulasan:

zaiMi berkata...

slalu org yg xbcinta ni la duk ckp xyh pikir psl cinta.. tp skali bcinta mengalahkan org yg dh bcinta lama.. haha

Fathiadha berkata...

cinta?? cinta itu indah (kakak sy kata)...
cinta
1st pada Tuhan,
2nd pada ibu bapa,
3rd ??? nanti nk kena pk dlu...

~miszirdawaty~ berkata...

haha.
aku kenal kawan2 kO th.
bila cinta itu datang, kawen je trOs.
ups~

asilahmuhajer berkata...

akak setuju sangat dengan zaimi. hehehe.

akak setuju sebab based on experience akak, kawan2 akak yang macam geng2 ain ni la yang kawin dulu.hehehe.

mungkinkah geng2 ain akan alami benda yang sama??

akak tunggu kad jemputan makan nasi minyak ye?

zeqzeq berkata...

rugi woo tak pernah bercinta..

salah satu nikmat dunia

ainShahajar berkata...

zaimi - berdasarkan apa yg dilihat.. memang biasa macam tu.. sib baik I penah gak rase..ekekek

fathiadha - tggu stabil baru pikir..klo cari awal2 bukan leh kawen pun.. nti becinte lama2 lak.. tak elok

put- kalo lah semudah 123, abc.. weh.. kawan2 aku tu marah lah..ekeke

asilahmuhajer - akak.. calon pu takde nih.. mau datang kad kawen apenye..hua2..

zeqzeq - heh.. nikmat dunia saje tak best =p