Jumaat, 9 Oktober 2009

Rasullullah.. yang dirindui dan dicintai sentiasa

Ingat lagi tak cerita The Messenger? cerita tentang Rasul junjungan kita.. aku tengok cite ni masa malam raya dulu.. kat TV 1 kot.. dah lama.. mase form 3 agaknya.

teringat balik cerita ni bila tgk video klip ni.. tengoklah.. moga kita semua mendapat syafaat darinya

Dari you tube


movie nie dikluarkan tahun 1976 dlm 2 versi...
english : the message
arab: al-risalah

due2 jalan citer same, cume berbeza dr segi watak utama n bahase..

movie ni disahkan tak terpesong oleh jama'ah mufti dn ulama' dr universiti al-azhar kaherah, mesir..

_____________________________________________________
Cerita ini pernah ditayangkan di RTM dahulu. Sebuah cerita yang agak menarik tentang kisah kehidupan Nabi Muhammad (SAW) & syiar awal kemunculan Islam. Apabila menonton cerita ini, segala rasa akan muncul. kagum, kesedihan, kegembiraan dan yang penting, rasa insaf dan kasih sayang ke atas Allah, Islam dan Nabi Muhammad makin menebal.

Tidak ditunjukkan muka Nabi, muka para-sahabat. Bila nabi berbiaca, para pelakon akan berkata "Nabi Muhammad berkata "..."


________________________________________________________


Tak kenal maka tak cinta

bagaimana untuk mengenal Allah dan Rasul? agar kita makin Cinta?

Kenalilah Allah dan Rasul

macam mana?

belajar.. rajin membaca Buku2 agama dan sirah Nabi


4 ulasan:

joegrimjow berkata...

pernah tayang kat skolah dlu
huhu

zeqzeq berkata...

baguss sayang rind Raullulah..hormati..tak banyak sikit..asalkan ada niat hormat Rasul sedaya mungkin..

bila ada nama ALLAH ,RASUL tu di dalam Blog..elok laa TIDK menempel gambar yang kurang manis..

walaupn Rasul dah wafat..Malaikat tetap bercerita gelagat ummahnya,menempel gambar separuh aurat bersama ayat Rasul..

ainShahajar berkata...

joe- best kan

zeqzeq - aduh.. ain terkhilaf.. thans zeqzeq kerana mendidik.. =) ain ketak link je

zeqzeq berkata...

sama sama info walaupun sebaris ayat..kongsi jika tau, jika tak tau saya punboleh bertanya Sdr ain kan