Rabu, 21 Mac 2012

Penyamaran

Dari Anas bin Malik ra. katanya, Rasulullah saw. bersabda, "Janganlah kamu saling benci membenci, dengki mendengki dan sindir menyindir. Jadilah kamu sebagai hamba-hamba Allah yang bersaudara. Haram seseorang Muslim berkelahi dengan saudaranya lebih dari tiga hari lamanya". [HR Bukhari & Muslim]
dah kali ke dua...
mungkin orang yang sama. mungkin orang yang berlainan

Kalau diceritakan hati ini macam mana.. hanya Allah sahaja yang tahu

Allah berfirman, "Damaikanlah antara saudara-saudara kamu dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu diberi perasaan kasih sayang". (Al Hujuraat: 10)


Ya Allah.. dekatkan lah aku kepadaMu. dan dekatlahlah juga dia kepadaMu
Berilah dia ketenangan dan hidupnya di dunia dan akhirat.. juga berikanlah aku ketenangan di dunia dan akhirat.

Ya Allah... apa yang terjadi ini mungkin kifarah atas dosa-dosa aku dahulu.. kau redhakanlah hati ini Ya Allah

Rasulullah saw. bersabda, "Tiada sempurna iman seorang kamu hingga dia mencintai saudaranya sebagaimana dia mencintai dirinya sendir." [HR Bukhari dan Muslim]


Ya Allah.. jauhkan aku dari memusuhi dan dimusuhi


kalau anda membaca ini

-sepanjang 'perkenalan' kita. pasti kamu dah tahu yg saya pernah jatuh, pernah melalui pengalaman yang perit... sebab itulah, tiada apa yang perlu saya banggakan.
- adakanlah sedikit kasihan pada saya.. saya minta simpati ini untuk kamu tidak lagi menghukum saya.


Apakah dosa saya pada kamu, hingga saya ditipu, dikhianati sebegini...
maafkanlah besar dan kecil perbuatan saya yang lepas.. maafkanlah.

Dan hendaklah mereka memaafkan serta melupakan kesalahan orang-orang itu, tidakkah kamu suka supaya Allah mengampunkan dosa kamu? Dan ingatlah Allah Maha Pengampun lagi Maha mengasihani. (al-Nuur:22)


Allah mencintai dan mengasihi kamu lebih dari seluruh insan yang dikumpulkan untuk mencintai dan mengasihi kamu. Jadi, hanya pada Nya lah berhak untuk meluahkan segala isi hati dan masalah. Pergilah kepadaNya.. dari menghukum orang lain... Sebolehnya saya mahu tahu apa salah saya pada kamu. Tapi tak mengapalah jika tak mahu menjelaskan.

Nabi SAW bersabda “orang yang paling sabar di antara kamu ialah orang yang memaafkan kesalahan orang lain padahal dia berkuasa untuk membalasnya” (Riwayat Ibnu Abiduyya dan Baihaqi)

Cuma aku ada satu permintaan

Insan yang sebenar ini berada dalam keadaan tidak tenang, risau dan bimbang lantaran namanya, nama anaknya, dan gambarnya digunakan. Aku mohon minta diberi jaminan tidak berlaku lagi dan mintalah maaf dari Insan yang tak bedosa ini.

tutuplah aib muslim yang lain, nescaya Allah akan menutup aib mu

12 ulasan:

ka ca! berkata...

Ain, sabarlah.. sesungguhnya Allah menguji hambanya sebagai tanda sayangNya kepada hamba tersebut... =D

ainShahajar berkata...

Ka ca!!.. kita semua sama2 disayangiNya..

Allah maha Adilkan. tiap org punya dugaan dan ujian berlainan

juga rezeki yg berlainan =))

Tanpa Nama berkata...

i love the new you!

baru jumpako kat melaka haraitu ko macam dah lain lahabau.. dah berubah siot.. dah tak celaka macam dulu.

alhamdulillah..

p/s- kalo ko org melaka ko tak kan amek hati api aku cakap ni. haha

anyway.. sabar .. macam ka ca ckp tu

ainShahajar berkata...

weh weh...

bengang mata aku baca ayat ko.. aku tgh dalam alam insaf2 ni..

hmm.. hu~~~ aku masih insan yg lemah dan mencari2.. =))

ka ca! berkata...

Betol tu, ain... wei, ka ca! la pulak ko pngl ak.. cm kaca pecah.. hahaha!! =D

ainShahajar berkata...

Ayat sapa ek kaca pecah tu.mcm ayat nani kan

w 8 z berkata...

Rilek lah ain. tengok hal ni dari segi positif

Life kau matters to him/her. his/her life tak de kesan pun kat kau.

Revenge terhebat. kau hidup dalam bahagia, dia hidup dalam bayang-bayang kau.


be glad. and thankful. =D

Nani Radzuan berkata...

like komen diba

ainShahajar berkata...

Huhu. Thanks sahabat2... :-)

Tanpa Nama berkata...

macam mana dia menyamar ek..?

cite laa.. ain

-nik-

ainShahajar berkata...

he~~

macam CSI.. haha

takde pe lah. nak melupakan. =))

Tanpa Nama berkata...

should she did that?

hmm.. y? because her boyfie cant forget you yet?

its okey ain.. jgn pressure2 k.. awk org yg tenang. selalu positif walau macam2 dah awak lalui

perkara ini pun sila positif k.

-- > muah.