Jumaat, 13 Januari 2012

muflis

semalam, nana 2kali tak dapat masuk dalam ktm dekat mid valley yang macam sardin tu. dia call aku. dan aku pun tak tahu nak cakap apa. suruh rempuh? memang dia dah cuba. =) maybe Allah nak cakap. ada tak mintak tolong pada aku? then, dia baca 21 basmallah dan surah an-nas. alhamdulillah dapat masuk. tapi dekat BTS, dia terkeluar.. bukan rezeki agaknya.. hehe. kesian lah sangat. tapi lepas tu berjaya jugak sampai UKM. dan aku bagitahu dia, sila bertolak lepas zohor, bukan lepas asar.

dan kami balik melaka.

muflis-
waktu sarapan pagi, kami berkumpul. macam2 cerita yang keluar.. masuk cerita Dato Fadzilah Kamsah tegur orang2 yang sebar cerita Amalina 17 A tu. mak pun bagi juga pendapat.

' akhirat nanti, orang yang selalu kita mengumpat, cakap buruk tentang dia. dia akan ambil pahala kita. kita pulak ambil dosa dia. kita pun tertanya2. aku banyak ibadah, sedekah, bayar zakat, buat yang sunat. kenapa pahala aku kosong? rupanya kita tak jaga mulut kita...."


kan?

Tiada ulasan: