Sabtu, 21 Januari 2012

isu halal

80% Makanan yang ada gelatin di Malaysia tak halal... itu yang aku tengok time pagi2 kat TV9 tu.

baru-baru ni. dekat mines.. food court, Subway dan untie anne kena cekup sebab siarkan sijil halal palsu..........


=( aku penah makan Subway..........

tahu tak... aku tahu. kalau kita tak berhati-hati dengan makanan kita, kita makan main tibai je. takda halal pun kita yakin je.......

- doa kita susah nak makbul
-hati jadi keras

insyaallah. lepas ni aku berikrar.. tak nak makan fast food yang takda Halal JAKIM lagi. (popeye, subway, untie anne, baskin robin, tutti frutti) selalunya terikut sebab orang belanja... dan sendiri mengada... (bongok ain, bongok)

ya Allah. ampunkan aku kalau aku terlanjur dulu.uhu.


1. Kadang kita beli makanan import. dan ada tanda halal... betulkah?

Baca ( Senarai badan Islam yang di diktiraf 2011)

2. kadang kita bercuti. mesti kita nak makan yang halal

Baca ( senarai hotel dan resort yang mendapat sijil halal Jakim)


rujukan http://www.halaljakim.gov.my/

marilah kita berhati-hati. =))

Tiada ulasan: