Selasa, 21 April 2009

Maid yang budussssss

AMARAN: JANGAN TENGOK KALO ANDA RASA ANDA TAK KUAT. TQ







ces.bengong gile....sememang nye kite selalu dengar mende2 sepak terajang macam ni..bila tengok sendiri...kite rase ape..rase ape...kalo aku jumpe maid nih..mahu je aku goreng same dia....biar dia rase!!! ingat budak tu bola ke....nak baling2 ikot suke hati dia..strok aku tgk...

  • budak tu faham ke? kene2 pukol budak tu faham ke
  • mahu rosak organ budak tu...boleh cacat seumur idop tau tak

sebab ape ek?? sebab layanan pada maid terlampau baik ke..terlampau buruk??
maybe kita boleh...
  • kalo ade maid ingatkan dia tentang solat..supaya mental dia bagos sket
  • jangan tekan dia sgt..dia maid..bukan hamba
  • takpayah la tinggal maid dengan anak2 mcm tu je..elok kalo ade bapak ke..mak ke..sekali tgk kan.
  • tanya jiran..suh jiran intai2 sikit
  • berapa bnyk syarikat kat Msia ni..hatta tmpt kerajaan sekali pun sedia kan kemudahan nursery?
  • hantar kat nursery mahal pun takpe lah..tapi still takot2 gak...
  • ibu2 jadi suri rumah je lah (hu...)

menangis aku tgk video nih...cuma sedikit pendapat aku je..aku tak penah ade maid pon...just mak selalu anta anak2 dia kat nenek2 ke..ibu2 ke....yg ade semangat keibuan....

tapi Nana....adik aku yang num 2 tu..penah mak aku hantar kat makcik L...makcik L takde la dera adik aku..tapi dia suke marah2..tengking2..pukol2 anak sendiri depan adik aku....adik aku takot la...mane penah kat umah aku mcm tu..adik aku datang umah dia...duduk je..tu je..duduk sebab takot....sampai pada satu masa..mak aku tanya

" kenapa peluh2 belakang tu nana"

"duduk mak"...dengan muka inoncent


terus mak aku selidik betol2..kenapalah nana yang kat umah bukan main lincah..sampai berderai gigi aku sebab gaduh ngan dia..leh jadi diam bangat kat umah makcik tu....terus mak aku stop hantar....

sampai hilang semangat adik aku tu..jadi takot kat persekitaran luar..kat tadika diam je..jadi lurus bendol....sampai kene buli2...sedey aku..sampai skang sedey pikir nana kene mcm tu dulu...pastu..nana kena jaga dengan orang alim2 sket..pakcik tu baca2 doa...pulih sket dia...alhamdulillah.......

aku dulu nenek tepi umah jaga..best2..walau aku nih nakal pon..best gak..ekeke..

sebab tu orang Msia selalu tukar maid kan..






3 ulasan:

• rOozu • berkata...

setan tol maid tu~!

leena berkata...

xbrani tengok la... takot.. ngee..

3p4h berkata...

Xda perikemanusiaan lgsg! Hish....