Selasa, 7 Ogos 2012

Suami yang diinginkan..

eceh
harini demam
takde kene mengene

persiapan raya setiap tahun, atau kalau ada kenduri
sebagai anak sulung inilah, takde adik beradik lelaki
jadi anak perempuan, atau jadi anak lelaki,
dari keje potong dahan pokok, dapur masak2, pasang langsir, pasangkan perabot pasang siap, hingga lah runner bila barang dapur tak cukup
bukan menrungut
Sangat suka buat, sebab janji Allah

tapi kalau ada suami yang boleh membantu diri ini..
bukan nak menjadikan suami itu hamba abdi
tapi tolong2 kerja2 lelaki
tak seswai laa anak dara potong dahan pokok, atau panjang siling tengok bumbung bocor
nanti tolong family suami pulak.. hehe

okeh, mukadimah yang panjang
mahu cari yang perfect, tidak akan dapat

tapi, kalau diberi pilihan.....................
saya sendiri tak tahu.. hehe
tapi mengenali ramai-ramai lelaki
saya dapat lihat setiap dari mereka ada kelebihan dan kekurangan yang tersendiri
selagi kekurangannya kita sebagai isteri mampu faham, mampu bantu betolkan
Boleh dijadikan suami =)
dengan syarat, rukun Islam dan rukun iman di faham dan lakukan.
sebab mengenali yang liat nak solat... memang jenis itu manis kata2nya tak dapat percayainya pun

secara jujur
Saya lebih takut, kalau tak dapat jadi isteri yang terbaik, isteri yang memenuhi apa yang dia mahu



Buat suami yang saya belum jumpa lagi, dan hanya Allah saja yang tahu bilakah masanya
saya sayang kamu
saya mahu jadi isteri, anak, menantu dan ibu yang baik
saya mahu bila kamu pandang saya, hati kamu tenang.. itu cukup buat saya happy melompat2!
tapi saya tahu cabarannya sangat besar, sebab sampai sekarang pun saya tak rasa saya dah jadi anak yang baik
inikan pula isteri, menantu atau ibu??
maafkan saya kalau tak dapat jadi yang terbaik, tapi saya akan cuba, dan tolong bantulah saya.

dan yang pasti
saya ingat kata2 ini
kenali pasangan kita setiap hari
sebab dia semalam mungkin lain dengan dia hari ni
mungkin tahun lepas dia suka makan sardin
tapi tahun ni tiba2 dia suka makan chicken pie.. hehe




2 ulasan:

zeqzeq z berkata...

erkk erkk

ainShahajar berkata...

haha.. ye en zeqzeq
kalo ade calon
leh hantar resume =p