Sabtu, 3 Januari 2009

Pertama Kali


assalamua'laikum....

Selamat datang ke blog saya.saya berminat untuk membuat blog kerana melihatkan membe2 yg buat blog..jd saya terpikir..ape salahnye ade satu blog...lg pon..jap lg da nk grad (kalo x extend laa..) mesti dah jauh dari membe2 yg lain...bila tgh xde keje..leh laa tulis2 kn..mcm skang nih kan...skang nih saye kat lab..mmg takde keje..sbb keje tuh tergendala..sbb ade masaalah2 tertentu...tensen nye..naik bosan masuk cni je....

dengar mcm glemer....wuiyoooo..masuk lab...aileh....bosan siyot...tp bila dah melauluinya....baru laa kagum..mcm mana budak2 saintis tuh boleh bersabar buat kajian..kadang kala hanya nk kaji 1 enzim je...dah mkn masa setahun...itu belum nak kaji mcm2 penyakit lagi..makan masa bertahun2..bayang kn..setiap hati masuk lab...saintis2 dari pg smpi malam mencurahkan segala usaha untuk mengkaji...bila tak jadi..ulang balik...

setahu saya....bagi barat...selepas Einstein yg improve teori graviti newton mereka ade stephen hawking yg terkenal dgn teori gravity, black holes,big bang, dan mcm2 lg (xigt sebenarnye)..beliau akan bersara selepas ini..kenape yek...emm...maybe sakit saraf dia dah makin teruk...parkinson kn..

bagi org islam...siapa lg selepas (yg aku igt laa)..al-Khawarizmi yg cipta algebra..kalo dia xbijak....mungkin dunia tak tahu nak gunakan angka kosong...kalo perubatan al-razi..ibnu sina..Ibnu batuta pulak yg belayar tu (saintis gak kn)...sebenarnya ade lg skang nih..tp jahil nya aku..tak amek tahu...baru terpikir nk amek tahu nih...

rmy yg cerdik2..tak yah pg jauh2 laa...kat cni dah ade...siapa..Adi Putra...yah...(jgn ade yg igt pelakun tuh sudah ye)..budak kecik genius nih..yg aku tahu. sejak 6 thn dah boleh wat mats form 6 punya..wooooo.....dia diberi pilihan ntk belajar ngn bijak pandai....tp dia ckp..dia nk jd tahfiz dulu...bagos...syukur....takde le org nk ckp dia ni pndy maths je kn........gomen suh dia amek upsr..hak2..mesti dia bosan.....suffiah yusof?..erk........






2 ulasan:

Nani berkata...

shilpa lee yeahhhh
die sudah ade blog..!!

Haf berkata...

salam mahasiswa...heheh,thanks sbb view blog sy.ni siapa yer?