Isnin, 1 April 2013

jujur

nani ada cakap
'perhubungan yg di sulami dengan penipuan tak kan bahagia'
  lebih kurang macam tu lah ayat dia.. aku tak rasa nani guna word 'disulami'... hehe

sepupu aku, kak ati. pernah update facebook
' its better to be hated for what you are than to be loved for what you are not'

faris juga ada update twitternya
Once you start lying, you tend to lie even more. lastly you will trapped in your own lie where you cant take back your  words... At that time evryting is to late for you.. but you still want to lie while I already know everything about your lie... every single thing.

adibah cakap
'jangan tipu.... kalau terpaksa sangat.. berhelah je..'
  contoh dia... "aku tak dapat pergi.. sebab ada hal sikit" (padahal tengah tidur)... kalau orang tanya hal apa (cakap je, ada hal sikit)... itu lah dia

-terpulang nak terima atau tak ayat di atas nih. sebab itu ayat manusia biasa.. 

tak tahu la aku ni kategori tak jujur, jujur atau jujur sangat.. kebanyakkan masa aku cakap je betol betol.. tapi bila aku.. er.. aku menipu.. lebih2 lagi pada penjual herbalife yg suka mendesak... dorang akan percaya... ekeke

tapi dalam perhubungan.. cakap lah yg sebenarnya... sebab apa? bila dia tahu keadaan kita yg sebenar, dia tahu nak bimbing kita macam mana... kalau betol dia ikhlas pada kita, dia boleh terima kelemahan dan cuba tolong baiki.. tapi kalau kita esek berlakon je.. macam mana dia nak tahu

dan.. bila dia tahu kita menipu. rasanya sangat sangat pedih. jadi lebih baik kita cakap je hal sebenar.. walau pun nanti sakit bila dia dengar.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yerp yerp yerp
dlm perhubungan kene jujur dan amanah.

lagi pun tipu menipu ni.. dah payah skang.. bnyk teknologi.. ha5.. aku tak niat nak menipu

Nani Radzuan berkata...

aku ade ek cakap cam tu?haha.lupe dah.ntah ape la kite borakkan time tu.
and penjual herbalife mane yg berani rampas customer ak tu?haha!