Rabu, 23 Mac 2011

malaysia-sri langka-riyadh-mekkah



gedik. di pantai sri langka
  • kami bergerak ke Sri Langka (3jam), transit di sana semalaman di hotel apa. aku pun dah lupa. sampai di sri langka. mereka jakun melihat kami. hehe... keadaan bandar colombo kata abah, macam KL masa tahun 60 an. Hotel kami tepi pantai, cantik.. ala2 bali gitu
  • tapi bukan ini tujuan asal. niat kami bukan kesini =)
  • aduh, dugaan. kata ustaz penerbangan dari Sri Langka ke Jeddah di batalkan. so kami kena pergi Riyadh dulu (5jam) =(
  • sampai di Riyadh. pemeriksaan memang ketat. ceh! orang arab nih. tapi... sampai saja di riyadh. air mata dah mengalir. ini bumu anbiya. aku tiba disini. syukur
  • kami bersiap2 ihram di riyadh. dan menunggu flight ke Jeddah (1jam)
berihram, di riyadh airport.
  • dalam penerbangan, pilot bekata. 'kita tiba di miqat' (arab la) kami berniat. dan bertalbiah. seram bulu roma kau!
  • tiba dijeddah. mata terlalu mengantuk, jalan semakin longlai. walau apa pun, talbiah dalam hati diteruskan. tetap terus. kami tunggu bas untuk menuju ke mekah
  • sejam perjalanan. kami tiba di mekah. uhu... sedey la seh.
p/s-bila org tanya ape perasaan sampai kat sana. aku tak tahu nak jawab apa. yg aku leh jawab.
'mula-mula pergi aku membayangkan begini perasaan aku, perasaannya macam ini.. takjub macam ni, sedih macam ni' 'tapi sebenarnya. lebih dari apa yg dibayangkan, lebih besar hingga tak terbayang dengan kata2. nikmat Allah yg maha besar'

3 ulasan:

zeqzeq berkata...

Mmm..bila agaknya

Hana berkata...

congrate ain. untung dapat g sana dalam usia muda

ainShahajar berkata...

huhu
insyaalllah.. jika dah ada niat tu
maknaya Allah dah menyeru..
ustaz ckp kat saya =)

moga kita semua dpt jadi tetamu Allah