Khamis, 12 Mac 2009

Kasih ku abadi

sape-sape sudi nak layan hati kamu~..meh klik sini..


Kamar hatiku, sekian lama
Suram dan sepi, kekosongan
Aku mencari insan sejati
Untuk menemani hidupku

Adam dan Hawa diciptakanNya
Disemai rasa kasih sayang
Agar bersemi ketenangan
Dan kedamaian di hati

Ku harap hanya keikhlasan
Dan ku rindukan keramahan
Aku inginkan kemesraan
Berkekalan berpanjangan

Mengasihimu, dikasihi
Menyayangimu, disayangi
Merindui dan dirindui
Saling mengerti di hati

Biar hilang kabus di wajahku
Biar tenang resah di dadaku
Terimalah serta kabulkan harapan ini
Oh Tuhan

Ku melafazkan kata penuh makna
Bersaksi Tuhan yang Maha Pemurah
Hidup mati jodoh pertemuan
Ditentu Allah yang Esa
Perkenankan hasrat di hatiku

Moga impian kan dirahmati
Dipertemukan serikandi
Susah dan senang sama harungi
Demi cinta yang hakiki
Oh...

Selasa, 10 Mac 2009

Isnin, 9 Mac 2009

nafsu mamam...

balik je umah (sabtu)..zila tanya...

"kak ain...nak tak nasik lemak tu.....?"

aku jawab.."yes..of coz..zila lapa ke...kalo lapa g goreng telo.." keh2

abah beli kan untuk sume..zila bwk bekal g kelas koK dia..balik2 lapa...aku pun lapa..tak kira..nak gak..nasik lemak feveret tuh..hehe..(im not a good sis/wife..hehe)

zila ckp "ala..zila mane penah goreng telo"

"aik..dah form 1 tak penah ke? akak dlu dajah 1 dah pandai goreng telo "(dajah 3 sebena nye...tapi lg up laa dari adek aku kan)

aku bagi penrangan lengkap..! "panaskan kuali..taruk minyak..minyak panas..kecik kan api..pecah kan telo..goreng..akak nak makan jap"

"okey!!!" (muke hepi..sebab diberi kepercayaan)



sedey..sebab

zila

hehe..(aku dlu pun mcm ni)

cube lagi

pastu...petang aku makan bege..malam makan mi kungfu..

ahad...pagi makan nasi lemak lagi..petang pegi pasau malam..makan nasi tomato n kebab

isnin..pagi makan naget je..lunch n diner..nasik minyak .(tlg mak wat).sedap..malam makan roti telo.. by abah...(kiteorg paw abah time nih...abah terus gorengkan 4 telo for us)

selasa....mkn oat..cholesterol makin bnyk dalam darah aku....tambah pulak samosa n nuget tempe...kini aku sakit perot..sebu....telalu bnyk mkn..

for 2,3 days..plis ain..rehat2 la perot kamu tu..

nanti makin bam.... makan je
Photobucket

Jumaat, 6 Mac 2009

~Tauladan anbiya~


Dikisahkan pada zaman nabi Ibrahim dulu, pada ketika nabi Ibrahim dibakar oleh Raja Namrud yang zalim, api dikatakan sangat besar menjulang-julang sehinggakan menghampirinya juga berasa begitu panas. Ramai orang memerhatikan sahaja, takut dan bimbang akan kemurkaan Raja Namrud.

Tiba-tiba, kelihatan ada seekor burung pipit yang sangat kecil terbang berulang-ulang kali dari kawasan perigi ke tempat pembakaran itu. Rupa-rupanya, burung kecil itu sedang membawa air menggunakan paruhnya yang kecil itu, untuk menyiram api yang sangat marak menyala.

Haiwan lain bertanyakan kepada burung kecil itu…

“Kau ni, melakukan sesuatu yang sia-sia. Masakan air yang kau bawa itu dapat memadamkan api yang besar itu?”

Burung kecil itu menjawab,

“Paling kurang, nanti bila aku mati nanti, dan berhadapan dengan Allah nanti, aku boleh menyatakan ini usaha aku untuk membantu nabi Ibrahim. Air yang sedikit ini akan menjadi saksi usaha aku yang kecil ini”

*dgn izin Allah..api jadi sejuk..dan Nabi Ibrahim a.s dapat teruskan perjuangan. Allahuakbar
*
Rujuk surah al-Anbiya’ dari ayat 51 sehingga 70


Jika ada 1.6 billion burung pipit...berulang alik terus-terusan mengambil air dan menyimbah..bolehkah api itu padam?..insyaallah

dan jika 1.6 billion semua umat islam dunia boikot terus-terusan...bolehkah mereka muflis...insyaallah

walau kita terkesan sama..tapi kejap je..dan takkan seteruk dorang.. (he~ pandangan saja)


kalau tak mampu boikot sume..

jom..3 brg ..... coke...starbak..colgate


(pakar2 ekonomi tak setuju) ntah..aku bukan pakar..tapi niat ikhlas..mestilah Allah bantu kan2...




yey..balik umah yey!!!!!

Khamis, 5 Mac 2009

ku nyanyikan khas untukmu

Menghitung hari...detik demi detik

masa ku nanti apakan ada...

jelang cerita...

lab ku yang panjang

bukan ku malas


padam kan saja..

suis elektro itu

jika band itu takkan ada~~~~~~

yang aku minta....band band nampakkkk

bukan clean n clear..!!!


pergi saja..rakan2 lab ku

bilang saja pada semua

kamu dah siap...dgn jayanyaaaa

diriku kini sendiri~~

diriku kini..sendiri.............


nak band yang macam ni

Photobucket

*student OO dalam lab 1141..tinggal aku seorang....
*terima kasih wahai Vibrio em1 (di ambil dari sediment pantai morib) kerena memberikan pengalaman yang panjeng pada aku...dari dulu..siang dan malam kita berjumpa.....aku jaga kamu..lebih dari aku menjaga diri ini....lebih..aku sanggup tidak makan kerana kamu..sanggup tidak tidur kerana kamu...sanggup juga tidak mandi kerana kamu....adakah kamu tahu..?apa pun aku buat..kamu tidak luput dari pikiran ku ini...

tapi ini balasanmu...

selepas ini

jgn harap..aku akan kembali lagi..bersama dgn kamu

ingat...jangan harap





kuiz best!!!!!!!!!!!!!

U're tagged!Go this website and do the quiz.Next, post the result without changing anything.Tag another 5 people once u're done! (dapat dari put)


Your view on yourself:

You are down-to-earth? and people like you because you are so straightforward?. You are an efficient problem solver because you will listen to both sides of an argument before making a decision that usually appeals to both parties. -

The type of girlfriend/boyfriend you are looking for:

You are a true romantic. When you are in love, you will do anything and everything to keep your love true. ~yes..Photobucket

Your readiness to commit to a relationship:

You are ready to commit as soon as you meet the right person. And you believe you will pretty much know as soon as you might that person.

The seriousness of your love:

You are very serious about relationships and aren't interested in wasting time with people you don't really like. If you meet the right person, you will fall deeply and beautifully in love.Photobucket

Your views on education

Education is less important than the real world out there, away from the classroom. Deep inside you want to start working, earning money and living on your own.

The right job for you:

You have plenty of dream jobs but have little chance of doing any of them if you don't focus on something in particular. You need to choose something and go for it to be happy and achieve success...(ehmm..cant decide utll now~~~)

How do you view success:

You are confident that you will be successful in your chosen career and nothing will stop you from trying. (ye la tu)

What are you most afraid of:

You are afraid of things that you cannot control. Sometimes you show your anger to cover up how you feel.

Who is your true self:

You are full of energy and confidence. You are unpredictable, with moods changing as quickly as an ocean. You might occasionally be calm and still, but never for long. ---nah...gurl..mostly like dis..salahkan hormon ocey.he

yes..mid sem dah abes

tadi..fundamental of ecology..penutup midsem~..alhamdulillah..habes pon..rasa berat midsem kali nih..coz lab tak siap..tesis pon lum siap..

pas nih leh tumpu pada penulisan tesis pulak.....yang dah lama tertangguh..hu~

ini adalah nyamuk yg transmit Chikungunya virus

Photobucket

ngeh2..saje~

Selasa, 3 Mac 2009

Macam kene sabotaj je

Utusan

GENG: Pengembaraan Bermula (Geng) merupakan filem animasi pertama yang berjaya mencipta fenomena dalam industri perfileman tanah air.

Buktinya, filem terbitan Les' Copaque Production Sdn. Bhd., (LCPSB) itu merupakan filem tempatan termahal dengan kos hampir RM4 juta.

Malah, sejak ditayangkan pada 12 Februari lalu di pawagam-pawagam seluruh negara, Geng berjaya mengaut kutipan tiket lebih RM4 juta.

Difahamkan kebanyakan tiket tayangan filem itu pada hujung minggu juga habis dijual walaupun adakala jumlah tayangannya tujuh kali sehari!

Ada juga pawagam yang terpaksa menambah jumlah pawagam kerana tidak mampu menampung bilangan penonton yang bertambah.

Filem arahan Mohd. Nizam Abd. Razak itu berjaya membuatkan tauke pawagam-pawagam tersenyum lebar kerana sambutan di luar dugaan itu.

Namun, agak menghairankan ketika sambutan Geng semakin hangat, pihak pawagam kononnya dikatakan mahu menarik tayangan filem tersebut.

Antara alasan tidak masuk akal yang diberi kerana mereka mahu 'memberi laluan' kepada banyak filem lain termasuklah filem tempatan dan asing.

Persoalannya, mengapa perlu ditarik tayangan filem yang sedang mendapat sambutan ramai berbanding filem lain yang mereka belum pasti untungnya?


Biasanya filem tempatan yang melalui Skim Wajib Tayang dan bermasalah kalau tayangannya di pawagam selama 14 hari tidak mendapat sambutan para penonton.

Ini kerana, pihak pawagam boleh menarik tayangan sesebuah filem itu jika sambutannya dingin dan akan digantikan pula dengan filem lain.

Bagaimanapun, dalam kes Geng ia terbalik kerana biarpun sambutannya hebat tetapi tayangannya pula mahu ditarik kerana alasan yang tidak logik itu.

Secara logiknya, pawagam tentulah akan memanjangkan tayangan sesebuah filem jika sambutannya baik kerana ia akan menguntungkan mereka.

Dalam kes ini, seakan-akan ada sesuatu yang tidak kena apabila masalah seperti itu timbul kerana ia jarang-jarang berlaku dalam industri perfileman tempatan.

Pihak-pihak seperti Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas) haruslah tampil ke depan bagi membantu masalah yang sedang dihadapi oleh filem seperti Geng.

Sebabnya, bukan selalu filem tempatan seperti Geng mencipta fenomena dengan mengalahkan kutipan tiket filem-filem hebat dari luar negara.

Geng misalnya, mengutip kutipan tiket RM1.75 juta pada minggu pertama tayangannya mengalahkan filem Hollywood seperti Valkyrie.

Dimaklumkan, Geng turut menewaskan filem seperti The Curious Case of Benjamin Button dan Slumdog Millionaire yang turut ditayangkan serentak ketika itu.

Apa pun tahniah kepada Finas kerana mewujudkan Skim Wajib Tayang selama 14 hari kepada filem-filem tempatan untuk dipatuhi oleh pihak pawagam.

Tetapi nampaknya ia masih belum memadai dan Finas harus mengemaskini skim itu supaya ia bersesuaian dengan keadaan semasa.

Finas misalnya, boleh menambah peraturan skim itu dengan mensyaratkan pihak pawagam melanjutkan tayangan filem jika sambutannya baik.

Lanjutan tayangan itu boleh diberi kepada filem yang berjaya menarik lebih 30 peratus penonton ke pawagam selepas sahaja tempoh Skim Wajib Tayang tamat.

Senario itulah yang berlaku kepada Geng kerana biarpun selepas 14 hari ditayangkan, tetapi filem animasi itu terus mendapat sambutan hebat para penonton.

Biarpun selepas tamat Skim Wajib Tayang, namun filem itu masih mampu menarik lebih 30 peratus penonton dalam kapasiti sesebuah pawagam ketika ia ditayangkan.

Selain Finas, persatuan seperti Persatuan Pengeluar-Pengeluar Filem Malaysia (PFM) juga sepatutnya tampil ke depan membantu Geng.

PFM mahupun Finas seharusnya campur tangan membela filem Melayu seperti Geng dan berdepan dengan pihak pawagam supaya masalah itu dapat diatasi.

Tindakan segera perlu diambil kerana filem edaran Grand Brilliance Sdn. Bhd., itu mampu meraih kutipan tiket lebih RM5 juta dalam waktu terdekat ini jika ia terus ditayangkan.

Jika tidak, ia bukan sahaja akan merugikan pihak penerbit seperti LCPSB dan pawagam daripada segi kutipan tiket yang bakal mereka raih.

Malah, para peminat watak popular Upin dan Ipin dalam filem itu juga akan berputih mata kerana masih ramai lagi yang belum menontonnya di pawagam.

bengong tak bengong...? baru xsmpy sebulan..titanic dulu boleh wat sebulan lebey.....aku pulak yang tensen

memang le tak perfect cite tu..tapi cukup membangga kan....aku pun baru nak ajak adik2 tgk...

mcm mana Malaysia nak maju..sket2 dengki

kenapalah susah nak fokus..

hari ni lepak dalam bilik je...pegang nota..bace2..termenung..pikir kalo macam nih..kalo macam tu...eh..bace lah...nape macam nih...owh...tak bace doa rupanya..

otak jadi lembab..ngantok pun ada..tido jap..bangun2 je..lah..pukol 2 dah....nape ngantok je nih....men tenet....tgk tv jap...tgk conan jap....yang jap jadi lama...

itu lah penyakit yang melanda bukan saja aku..tapi kawan2..juga..dan kebanyakkan final yer student..

mcm nak wat perarakan pulak....

'kami dah bosan bace buku'
'kami dah bosan dengan sistem exam'
'plis..pikir cara lain utk nilai kami'


budak2 boley laa exam..nih nak sumbat sume last minit..argh..sape suh stdy last minit kn..heh..bizi..nak wat cane....1+6+5+1+3= 16 thn dah belajar bace...bace..exam..bace..exam...another 3 years for master?..wait lah....

sib baik ade lab..tak bosan..walau tensen..tp sonok...

ok..mandi..malam exam lagi~~......otak beku~.mintak2 yang aku x faham n xbaca tak kuar..

Ahad, 1 Mac 2009

sori~~~~..zura~~~..

Photobucket

lembu ini nak hantar kek dekat zura dari aku..tapi tak tahu mane dia pegi..

zura..hepi besday tooo yooo..yang ke 22 tahun pada 2/3/2009
(yes..lg 2thn je nk tawen..ngeh2)

sowi..aku tak dpt nak join parti telor korang tu...aku ade lab
5/3/2009
hari clean up lab aku....
so kene gak rush
molecular bio pon tak stat bace lagi..adei

ni laa zura..my pren

Photobucket


teka yg mana satu..hehe

untuk zura

semoga debom dan sexy selalooooo

love u all GBS...!!